Treeningust/võistlusest taastumine

16.11.2015 - 17:02

1170723_171057583077519_1898238315_n.jpg
Igaüks meist teeb rasket trenni kuid ikkagi on keegi tugevam ja kiirem. Peale treeningut peaks hakkama tegelema taastumisega ja miskipärast konkurent taastub meist ikkagi kiiremini, ta on järgmiseks päevaks korralikult välja puhanud, lihased on valmis uueks pingutuseks ja tunneb end suurepäraselt. Sportlased üle maailma kes osalevad tipptasemel võistlustel nagu, Tour De France, Ironman täispikad trialtonid ja olümpia, on tõdenud, et kvaliteetne taastumine võistlusest mõjutab sageli järgmist treeningu/võistluse tulemust. Kui taastumine on halb siis võib see ka välja paista Su soorituses järgmistes treeningutel/võistlustel. 
Mis juhtub, kui taastumine on halb? Su keha ei saa piisavalt puhata, ei saa piisavalt toitaineid mida treeningul kulutas, suureneb vigastuste oht, immuunsusüsteem nõrgeneb…keha läheb nö stressi.
Treenides me arendame end, kas siis suureneb lihasmass, vastupidavus või maksimaalne hapniku tarbimine kuid areng on sõltuv ka taastumisest. Meie füsioloogilised ja biokeemilised muutused aitavad meil saada kiiremaks ja tugevamaks, kuid ilma kvaliteetse taastumiseta me ei saavuta maksimaalset arengut. Tihti kulutame treeningule rohkem aega kui sellest taastumisele…
Miks saagida oksa millel ise istud…? 
Esimene ja kõige tõhusam viis kuidas taastuda kvaliteetselt on anda kehale seda mida ta treeningu/võistluse käigus ära kulutas. Ehk vedelikud, mineraalained, energia, valgud, rasvad. Kõik mida keha kaotab füüsilise pingutuse käigus. Ei ole mingi reegel, et vaid taastusjookidest saad vajalikud ained. Tervislikult ja teadlikult toitudes peale treeningut saad samamoodi kehale vajalikud ained taastada ja tervislikumalt kui igasugu pulbreid kokku segades. Kuid oleme nõus, et tihti ei jagu peale treeningut toidu valmistamiseks aega siis on tõesti kergem võtta taastusjook.
Teiseks tähtsaks punktiks, lase kehal puhata tehtud pingutusest nii vaimselt kui ka füüsiliselt. See, et Sa füüsilist pingutust teed treeningu käigus ei tähenda, et vaimne pool Sinust pingutust ei saaks. Kõik need sajad mõtted mis selle ajal peast läbi käivad, väsimus, stress jne. Kõik see mõjutab Sinu vaimset poolt. 
Kokkuvõttes, need sportlased kes peale treeningut/võistlust  läbivad  kvaliteetselt taastusprotseduuri on tervemad(vigastuste oht väheneb), ei nakatu igasse pisemasse grippi(meie kliimas käib kergelt), saavad võimete tasemel treenida(keha ja vaim on puhanud) ja neil väheneb oht üle treenida.