Ettevalmistus võistluseks - energia laadimine.

11.11.2015 - 11:48

ViruMaraton_START_TARMO-HAUD_1.jpg
Foto:Tarmo Haud

Iga eesmärgiks võetud võistlus on meile kindlasti suure tähtsusega. Soovime anda endast maksimumi, et tulemus vastaks seatud eesmärgile. Suur osa sellest tulemuseks sõltub meist endist. Kõige tähtsam on kindlasti füüsiline ettevalmistus eelseisvaks võistluseks. Kui piisav ettevalmistus puudub, siis ei maksa ka suuremat tulemust oodata. Teiseks punktiks, mis määrab tihti lõpptulemuse, on toitumine vahetult enne starti. Nii nagu valmistutakse füüsiliselt, tuleb teha ka ettevalmistused toitumises(peame silmas stardieelset toitumist 1-2h enne), st. laadida energiat eelseisvaks võistluseks. Eks igalühel on sisse kujunenud omad menüüd millist hommikusööki võistluspäeva hommikul süüa, kuid vahetult enne starti võiks ikkagi süüa toidulisandeid mis sisaldavad aeglaseid süsivesikuid ja mis on organismile kergelt seeditavad.
Energiat võistluseks saame süsivesikutest. Süsivesikud tõstavad veresuhkrut. On olemas nn. kiired ja aeglased süsivesikud. Enamik kauplustes pakutavastest „toidulisanditest“ sisaldavad kiireid süsivesikuid, nt. energiageelid/batoonid. Nagu juba toote nimetus ütleb tõstab  „kiire süsivesik“ veresuhkrut kiiresti. Kui mõelda, millal on kõige enam vaja kiiret veresuhkru tõstmist, siis üheskoos jõuame vastuseni: seda on vaja võistluse ajal. Seega, kui me juba võistluse eel tõstame veresuhkru kõrgele, siis pulss kiireneb, süda hakkab „puperdama“  ja võistlusnärv on suurem. 

priitpre_sport.jpg

pre_sport_cola.pngpre_sport_apelsin.pngTeine ja targem viis on võistluse eelselt tarbida tooteid mis sisaldavad aeglaseid süsivesikuid nagu näiteks Enerviti Pre Sport želee. Nii nagu nimigi ütleb, tõstab aeglane süsivesik veresuhkru taset aeglasemalt. Pulss ei tõuse niivõrd kiiresti, veresuhtkru tase on stabiilses seisundis ja süda ei peksle nagu hirmunud hirvel, kes pageb jahimehe eest. Strdieelne õige toitumine tagab kindlasti parema võistlustulemuse ja võistluse esimestel kilomeetritel ei teki nö. „haamri“ saamise tunnet. 
Omapoolsed iseloomustused on Pre Sport želeele andnud ka tuntud sportlased…
 
12086866_10153342549255000_372091248_n.jpg
Priit Ailti kommentaar: " Enervit Pre Sport zelee on ideaalne toode, kui vahetult enne starti hakkab kõht tühjaks minema, aga süüa enam midagi ei julge, kuna "stardipauk" tõmbaks kõik toidu kurku tagasi. Annab esimeseks 30-40 minutiks lisaenergiat, mis tihti määrab võistluse lõpptulemuse."

janelle.png
Janelle Uibokandi kommentaar: " Pre Sport sisaldab aeglaseid süsivesikuid, mis teeb selle ideaalseks stardieelseks toiduks, mis ei kao kohe kõhust, vaid annab energiat pikemaks ajaks. Samuti on see üks väheseid tahkeid toite, mis nii kergesti alla läheb, kui stardieelne ärevus on isu ära võtnud."